
Fotoutmaningen
Middag06 feb
|
Caroline Frankesjö
Jag hade en plan i att plåta min mat innan jag åt den, men var uppenbarligen så hungrig att jag glömde. Så är här mitt uppätna tema. Middag.
|
Bengt Olsson
Dagens utmaning Middag. Matfotografering är inte min starka sida, och som vanligt konstaterade jag att matbilderna inte var ...bra, helt enkelt. Så nu sitter jag här, har gjort en helt fyrkantig beskärning och kört det som tidigare kallades Cross Processing. Inte helt nöjd med resultatet, men en dagens bild blev det i alla fall. Och maten var god....
|
kl1505 feb
|
Caroline Frankesjö
Denna bild är absolut inte tagen kl 15 då jag satt i ett möte vid den tiden. Men! Följer temat gör jag ändå ;)
|
Bengt Olsson
Idag var utmaningen helt enkelt Klockan 15:00. Jag hade en lite tanke runt en av mina gamla favoriter, City Boys låt Ambition från LP:n (ja det är så gammalt) The day the earth caught fire. En LP som berättar en historia om sista dagen innan jorden går under i ett sista världskrig, där hela LP:n avslutas med följande rader: And the front page put him on Memory Lane But there was no-one there to see 'Cause the World went up ....... at three! Men det blev inte så - jag jobbar ju också så hann inte med mitt tänkta upplägg. Så det blev en liten trefika i stället... Och jo... nån som har skivan på LP eller CD? Hör av er, jag har förlorat min och köper...
|
främling04 feb
|
Caroline Frankesjö
En dag sen kommer jag med bilden som hade temat "Främlig" Jag är inte riktigt lika modig som Bengt utan tog en bild på en person på bussen hem från Karlskoga. Så min bild är tagen på rätt datum, den är bara upplagd på fel ;)
|
Bengt Olsson
Dagens utmaning: Främling. Jag hade många tankar för att komma ifrån det lätta obehaget att fråga en främmande människa om jag fick fotografera hen. Men till slut blev det så, och resultatet är jag nöjd med - en tacksam modell med mycket färg, men jag valde trots allt en svartvit klassisk approach.
|


















