
Fotoutmaningen
Något nytt16 feb
Karin H Olsson
|
Bengt Olsson
Nytt skulle det vara idag, Och vad kan vara nyare än de första bladknopparna, här på björnbärsrankan vid garageknuten. Visst blommar även vintergäcken vid södersidan på huset, men idag får björnbäret huvudrollen.
|
Peter Bennysson
Skriver som Bengt någon gång skrivit. Idag är jag nöjd med bilden. Denna tagen på Lasse Åbergs museum uti Bålsta, håll med om att om detta skulle funka vore det något nytt!
|
Telefon15 feb
Caroline Frankesjö
|
Bengt Olsson
Dagens tema Telefon. Ett både enkelt och svårt tema som jag försökte få till lite "extra" av nu när det är helg och finns hyfsat med tid att leka lite, trots OS och stafettguld!
|
Peter Bennysson
Trött på bilder som hamnar på sniskan, får vällan ringa någon!
|
Kaffe14 feb
|
Karin H Olsson
Jag har bara en regel när det gäller kaffe - jag tackar aldrig nej!
|
Caroline Frankesjö
Jag inser att mitt engagemang måste bli bättre. Här är iaf min "Kaffe"-bild.
|
Bengt Olsson
Känns som dagen tema borde ha varit "hjärta" med tanke på Alla hjärtans dag - men dagens tema var i stället Kaffe, Mitt bidrag nedan.
|
Peter Bennysson
Ursäkta min sena bild blir en påtår idag på Kafferepet i Stockholm. Härlig gammal bricka. Bildkvaliterna blir lidande när man är på resande fot med mobilkameran. Finns många inställningar att lära sig i den med!
|
Blått13 feb
|
Caroline Frankesjö
Ursäkta mitt bortfall de senaste dagarna. Jag är på personalutbildning och utmaningen har blivit bortprioriterad. Här är mitt bidrag till dagens tema: Blått
|
Bengt Olsson
En ny dag och ett tema som jag tyckte var lite knepigt, Blått! Alltså, inget problem att hitta blå saker, men att göra en bild av det... sedan hämtade jag en sak i min skrivbordshurts, och då fick jag iden. 5 minuter senare var det klart! Borde väl inte ha fixat detta på arbetstid, men får väl ta igen de fem minuterna på lunchen!
|
Peter Bennysson
Dagens tema är "blått". Detta är ett EcoClick för den blåa miljön vi måste bevara. Pennan symboliserar "ordet" ett mycket vasst vapen i dagligt bruk.
|
I garderoben12 feb
|
Bengt Olsson
Då kör vi - dagens tema är I garderoben. Känner att jag fick det ganska som jag ville idag och hyfsat nöjd med denna. Men svartvitt igen, förstås... Lite osäker, var sugen på att göra lite "high key", dvs superljus bild men avstod då jag är så osäker på den bildskärm jag använder på jobbet. Det blev ju min lunch detta.
|
Peter Bennysson
Dagens bild är inget man skryter om kvalitetsmässigt, hellre hyllas kreativiteten. Efterfest i Gammelkroppa. En gick in i garderoben sedan skulle vi andra gissa vem som var därinne? Inte helt enkel lek.
|
Glädje211 feb
|
Bengt Olsson
Ja, vad skulle man lägga till för glädje idag om inte från Nobelhallen. Nu blev det en kortvarig glädje men ändå...
|
Peter Bennysson
Glädje är när sista pusselbiten faller på plats, eller hur! Provar idag med den nya kameran och försöker få till en "light" bild pixelmässigt, vi prövar!
|
Ljud10 feb
|
Caroline Frankesjö
Missade temat igår, men exakt samma kommer ju i morgon så vi får se om jag lyckas med det då. Dagens bild är i princip samma bild som Bengt, men men så blir det. Pinsamt nog är bilden plockad direkt ur mobilen. Jag som annars gillar att göra något mer med mina bilder :)
|
Bengt Olsson
Blev lite lunchpyssel med denna bilden och inte helt lyckat... men den får vara OK den också. En vacker dag blir det väl en bra bild att lägga ut, i morgon t.ex. Och dagens tema är som sagt LJUD.
|
Peter Bennysson
Dagens bidrag: Min tutknapp i KIA:n, airbagen är inte magen!
|
Glädje09 feb
|
Bengt Olsson
Ja, vem mer än en hund kan älska det här vädret... ? Svårt att fotografera faktiskt, det täta snöandet lurade autofokusen hela tiden. Men en hyfsad bild på Meggi som leker i snön. Men hon är en linslus och stannar upp varje gång man lyfter kameran. Gammelgubben Podden vill däremot inte vara med på bild utan vänder rumpan till... Så han slapp!
|
Peter Bennysson
|
Sol08 feb
|
Caroline Frankesjö
Lyckan när solen faktiskt kom fram en liten stund på eftermiddagen!
|
Bengt Olsson
Dagens tema: Sol. Och som sagt, ingen lätt utmaning så här i februari. Snöslask och trist i allmänhet... Men är man optimist så vet man att även bakom molnen finns en blå himmel med en klart skinande sol!
|
Peter Bennysson
Två solskensbrudar i Gammelkroppa!
|
Knapp07 feb
Caroline Frankesjö
|
Bengt Olsson
Dagens tema var Knapp och det löste jag såhär. Annars tänker jag redan på morgondagens utmaning, Sol. Hur man löser det en regnig februaridag som det ser ut att bli...
|

















