
Fotoutmaningen
Fötter18 mar
|
Karin H Olsson
Dagens tema Fötter med Poddens paradnummer att lägga benen i kors.
|
Bengt Olsson
Ja, jag hade ingen modell egentligen... men ett par blå dörrhandtag i form av fötter som fick vara modell - och så lite photoshop på det så blev det OK. Men idag erkänner jag mig besegrad av min fru - ett mycket bra foto som jag inte kan matcha.
|
Peter Bennysson
Ett par små trötta fötter! Körde bilden i FOTosizer, haha........!Ursäkta!
|
Sopor17 mar
|
Karin H Olsson
Det papperslösa kontoret producerar ganska mycket "sopor" ;)
|
Bengt Olsson
Har tillbringat dagen med en tjänsteresa till Borlänge, så dagens bild blir lite improviserad så här på kvällen. Temat är Sopor och då kan väl en rulle soppåsar få duga...?
|
Peter Bennysson
Inga kommentarer!
|
Namn16 mar
|
Karin H Olsson
Dagens tema Namn. BIK Karlskoga kommer alltid att vara Bofors.
|
Bengt Olsson
Hittade en gammal almanacka hemma från 1895. Och tyckte att detta var en passande sida. Tyvärr hade jag problem att få sidan alldeles rak i kameran , men det får bli lite som det blir...
|
Peter Bennysson
Mycket, mycket nöjd med dagens bild, undra hur han gjort! Nu har han trätt fram!
|
Djur15 mar
|
Karin H Olsson
Dagens tema är djur. Det finns ögon någonstans i burret och det är dags för vårfrisyr...
|
Bengt Olsson
Ja, har man hundar hemma och temat är Djur så blir det ju lite självklart. Karin fotade en rufsig Meggi, så då tog jag det svartvita skrället som blir olycklig när han ska fotograferas. Inte hans bästa gren, han vänder bort huvudet. Ville inte ta en ren poseringsbild heller, så det blev så här.
|
Peter Bennysson
Tillslut kom han! Tyvärr en skitbild, bildmässigt under städning av bur! Vi får återkomma!
|
Nyckel14 mar
|
Karin H Olsson
Dagens tema nyckel.
|
Bengt Olsson
En tidig bild idag. Faktiskt förberedd redan igår eftermiddag, Temat är Nyckel.
|
Peter Bennysson
En kvarglömd nyckeltavla i garderoben med ficklampsljus på, enda nyckeln jag känner igen är elementnyckeln haha........
|
Roligt13 mar
|
Karin H Olsson
Att fånga Podden på bild när han har roligt kräver en mycket bättre kamera än vad jag har.
|
Bengt Olsson
Då blev det lite lunchfoto igen idag då. Dagens tema Roligt. Inte så lätt, tänkte länge. Men valde till slut det här lilla kluriga träpusslet som jag fick i julklapp.
|
Ett hörn12 mar
|
Karin H Olsson
Dagens tema är hörn. Här är hörnet på ett skåp hos oss.
|
Bengt Olsson
Hörn var det alltså. Och här är det vackraste hörnet i trädgården just nu, när vintergäcken är i full blom. Passade på tidigt i morse när solen stod alldeles rätt.
|
Peter Bennysson
Denna gröna solljuslampa står i ett hörn på vår balkong, häromkvällen fick den ny tändning sedan solen har lyst en dag med full styrka, det finns vår-hopp!
|
Solglasögon11 mar
|
Karin H Olsson
Ett projekt som var svårare än jag trodde - här skulle man tänkt på speglingarna innan man tog kortet.
|
Caroline Frankesjö
|
Bengt Olsson
Jaha, då var det dags igen. Idag blev det en lite arrangerad bild som jag förberett i lugn och ro igår. Temat är Solglasögon. Har lekt både med arrangemang och med efterbehandling. Använde dessutom min frus solglasögon, så hon kanske känner sig lite lurad... Men de är mycket snyggare än mina egna.
|
Peter Bennysson
Alla har vi en räv bakom örat/ögat, därför kommer gårdagens bild idag, den ni!
|
Moln10 mar
|
Karin H Olsson
Solen lyser och det ser ut som vår men trots det är det ruggigt ute.
|
Bengt Olsson
Dagens tema Moln. Och det var ju inte så svårt...eller? I alla fall svårt att få till något vettigt med tanke på att det inte fanns några kontraster i molntäcket. Nåja, jag gick upp på taket och tog den här bilden - utsikt från jobbet alltså.
|
En skylt09 mar
|
Karin H Olsson
Den här helgen har vårkänslorna kommit och med det allt som växer. Välkomna gäster som julrosen och så en del annat.
|
Bengt Olsson
En skylt var/är dagens uppdrag. Faktiskt ganska enkelt, och jag tog ett antal foton. Slutade med att jag hade två att välja mellan, men till slut blev det så här. Fotograferat vid Bofors Station.
|
Peter Bennysson
Ja ja klaga inte, kanske inte en skylt i ordet skylts mening, men spinner vidare på Karins bild, VÅR, detta har vi längtat efter länge.
|


















